Profiler bedriften med bilreklame

Ønsker du å nå ut til flere potensielle kunder for bedriften din, men har oppdaget at de fleste former for reklamering og profilering koster flesk? I så fall bør du vurdere bilreklame – det som ifølge ekspertene er den billigste reklameplakaten som finnes. Du kan f.eks plassere reklame på en lastebilkran. Spesielt hvis du i bedriften din har en eller flere kjøretøy som daglig farter rundt på norske veier, så er bilen en reklameplass som på en helt unik måte kan nå lokale kunder som er interessert i det du driver med. Kostnadene er heller ikke større enn resultatet. Betaler du for en heldekorering på bilen din, så vil bilreklame koste deg rundt 2-3 kroner dagen fordelt over et par-tre år. Det kommer du nok til å finne ut at det er verdt.

Bilreklame

Det er heller ikke uten grunn at svært mange bedrifter i morgen driver med bilreklame, foliering og lignende tjenester. Det er nemlig stor interesse blant norske bedrifter for å profilere ens egen (eller andres) bedrift gjennom bilen, og følgelig er det også en stor priskonkurranse på dette markedet. Det gjør at du kan få gode priser på jobben. Du ønsker heller ikke å være den eneste bedriften som ikke profilerer deg gjennom kjøretøy, mens «alle andre» i samme næring i byen gjør det.

Permanent profilering av bedriften

Den viktigste årsaken til å bruke bilreklame, er at det er en permanent profilering av bedriften. Dette gjelder ikke for de andre tradisjonelle måtene å reklamere på, der man betaler i dyre dommer for noen dagers (eller timers!) annonseringsplass. Det finnes også mange forskjellige måter å bruke bilreklame på, fra den enkleste der man bare påfører bedriftens logo på sidedører eller tilsvarende, til en mer komplisert helfoliering med forskjellige farger og nyanser.

Det er spesielt sistnevnte vi vil anbefale til deg som vil satse hardt på bilreklame. Med dagens teknologi kan man designe bilen på forhånd, og enkelt printe ut en folie som matcher med bedriftens profil. Spesielt i bransjer der man bruker varebil aktivt i arbeidsdagen vil en heldekorering av bilen være aktuelt. Det gjør at man skiller seg ut i trafikken og blir lagt merke til, og vil kunne skaffe deg flere kunder samtidig som du er ute på oppdrag. Man synliggjør på denne måten bedriften på en enkel og billig måte, og det finnes mange eksempler der «naboen» til den man vare ute på oppdrag hos la merke til firmabilen og følgelig ønsket å benytte seg av firmaets tjenester.

Bilreklame for store og små

Bilreklame gjelder ikke bare for de store firmaene som har en hel bilpark med massevis av varebiler. Det kan fint benyttes på andre biler også, og er populært for stasjonsvogner som opererer i bransjer der man kanskje bruker firmabilen også i privat bruk. Da blir man en kjørende reklameplakat, og kan nå svært mange mennesker i løpet av en uke. Det behøver heller ikke å se «helt dust» ut selv om man har påført reklame på bilen. Få en profesjonell designer til å utforme en reklame som kan påføres bilen din, enten du er selvstendig næringsdrivende og gründer eller driver et mindre selskap med få ansatte.

Beskytter mot slitasje

Selv om den mest åpenbare grunnen til bilreklame er at man ønsker å nå ut til flere kunder og profilere selskapet, så får man flere fordeler med på kjøpet. Dette gjelder kanskje spesielt for deg som har leaset bil som du helst ønsker å levere tilbake uten merkbare skader i lakk og på overflaten. Da vil faktisk bilreklame kunne hjelpe også her, i alle fall om man velger en heldekorering av bilen. Da vil de fleste selskaper benytte seg av foliering, der man legger et «lag» rundt hele bilen med en moderne folie som beskytter lakken. Denne er også enkel å fjerne, slik at når man skal selge bilen eller levere den tilbake, så vil man oppdage at lakken under er like flott som den var da bilen var ny.